מהי טרנספורמציה דיגיטלית?
כשאנו מדברים על 'טרנספורמציה דיגיטלית' לעסקים, חברות וארגונים, אנו מתכוונים לכך שהם יתחילו להיות נוכחים יותר ברשת האינטרנט, וישלבו בפעילות השוטפת שלהם כלים וטכנולוגיות דיגיטליות מגוונות (בהתאם למאפיינים הייחודיים שלהם).
כלים דיגיטליים הינם כלים טכנולוגיים במחשב, ברשת, בסמארטפון, בטאבלט.
כגון: אתר אינטרנט, דיוור לרשימת תפוצה, מסחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, תשתיות ענן, דאטה, מובייל, תוכנות, ועוד.
זה המקום לציין גם את שוק הלמידה המקוונת (e-learning) המתפתח בישראל ובעולם, ומוערך כיום במיליארדים.
התפתחותם של מוצרי תוכן כגון קורסים דיגיטליים שהפכו נפוצים ומקובלים מאוד היום, ממחישים צמיחה זו של למידה אונליין, מרחוק, באמצעות שימוש במחשב ובאינטרנט.
אנו נחשוב אסטרטגית כיצד אתם יכולים להרוויח ולהפיק את המקסימום ממוצר המידע שלכם, וגם נוכל להקים לכם בפועל, משלב הרעיון ועד הביצוע את המוצרים הדיגיטליים שלכם עבור לקוחות, עובדים, ספקים וכל קהל יעד שתרצו.
נתונים על הרגלי הקניה באינטרנט (Digital transformation)
- אחד מהסקרים שנערך על ידי הלמ"ס בנוגע להרגלי הקניות באינטרנט בישראל העלה כי נשים וגברים קונים ברשת בשיעור דומה (45% ו-46%).
- 36% מהקונים באינטרנט הזמינו בסכום כולל של עד 500 שקל, 18% הזמינו בסכום של 1,000-500 שקל ו-30% הזמינו בסכום הגבוה מ-1,000 שקל. 16% לא ידעו לציין את סכום הקנייה.
- מה אנשים קונים באינטרנט? 58% מהישראלים קונים אונליין ביגוד, הנעלה ואביזרי אופנה, 53% קונים מזון, 40% קונים מוצרים ושירותים בתחום התרבות, הבידור והטלוויזיה, ו-27% (יותר גברים מנשים) קונים ציוד מחשב ואלקטרוניקה.
אם אתם עדיין לא בדיגיטל למה חשוב שתהיו שם וכמה שיותר מהר
עולם הצריכה העכשווי מושפע מהמהפכה הדיגיטלית שיצרה שינויים טכנולוגיים, חברתיים ורגשיים אצל הצרכנים של ימינו.
הדיגיטל משפיע על חוויית הקניה ומשנה אותה
משפיע על מה שאנשים קונים, על הדרך שבה הם קונים, על תהליך קבלת החלטת הקניה, ואפילו על האופן שבו הם משתמשים במוצרים שקנו.
הדיגיטל מעצב את התנהגותם של הצרכנים ומשקף את כוחם ההולך וגדל בהשוואה לעבר
אפשר לראות את זה למשל, בתהליך איסוף המידע שאנשים עושים טרם ביצוע הקניה עצמה, ולפני שהם מחליטים מה לקנות וממי.
ובדרך שבה אנשים משתפים אנשים אחרים, לעיתים זרים גמורים, בחוויית השירות והקניה שהתנסו בה.
הדיגיטל פורץ גבולות
כבעלי עסקים, העולם הגדול פתוח לפניכם, ללא שום גבולות גיאוגרפיים פיזיים. כל אדם שרוצה בכך, יכול לקנות מכם – בהקלקת כפתור. מכל מקום שהוא נמצא בו בעולם, בכל זמן, אפילו כשאתם אינכם נוכחים פיזית בעסק.
הדיגיטל מאפשר לכם ליצור מערכות יחסים עם הקהל שלכם
אתם יכולים להקשיב לאנשים, לשאול אותם מה הם צריכים ורוצים, ואיך אתם יכולים לספק להם את זה, לשמוע את דעתם בנוגע למוצרים ולשירותים שלכם, לקבל מהם רעיונות והצעות לשיפור, לתת להם את המידע שהם זקוקים לו כדי לקנות מכם, לבנות קהילה סביב העסק, המוצר או השירות שלכם, ועוד.
הדיגיטל יוצר הזדהות וחיבור עם העסק, המותג, השירותים והמוצרים שלכם
אנשים יכולים להכיר את סיפור העסק והמותג שלכם, להזדהות ולהתחבר, לתקשר איתכם ולקבל את המידע שהם צריכים, ולבסוף, להחליט לקנות דווקא מכם.
הדיגיטל מספק לכם כלים להגיב בזריזות על שינויים המתרחשים בסביבה העסקית שלכם
אתם מקבלים בדיוק את המידע שאתם זקוקים לו, בצורה ממוקדת ומפולחת, בזמן הנכון.
הדיגיטל עוזר לכם למשוך תשומת לב ולהתבלט
באמצעות יצירת נוכחות דיגיטלית מקצועית.
הדיגיטל מאפשר לכם לעשות מהלכים שיווקיים גם בתקציבים קטנים יותר
עבודה חכמה באינטרנט ובמדיות החברתיות תייצר לכם את התוצאות הרצויות, בתקציב שלכם.
אז הבנתם שהעולם משתנה וחשוב שתהיו בדיגיטל.
איך אנחנו עוזרים לכם לעשות את המעבר לדיגיטל מהמקום שבו אתם נמצאים כיום?
הכניסה לעולם הדיגיטל צריכה להיעשות בצורה מושכלת, לאחר חשיבה מעמיקה, הבנת הצרכים והדרישות הספציפיות לעסק שלכם, הכנת תוכנית עבודה ומעקב על יישום התוכנית.
בשלב הראשון אנחנו עושים יחד תהליך של ייעוץ וליווי עסקי בשיטת כוורת לעסקים
מסגרת זו מאפשרת לנו להתמקד גם בהיבט הדיגיטלי של העסק, תחום שלרוב אין זמן, רצון או ידע לעסוק בו, למרות חשיבותו הגדולה.
בשלב השני, אחרי שראינו מה יש ומה אין לעסק בתחום הדיגיטל, נבנה תוכנית עבודה ליישום בפועל של מעבר מלא או מעבר חלקי של העסק לדיגיטל.
לדוגמה, אתם יכולים לפתוח רק חנות דיגיטלית למכירת המוצרים והשירותים שלכם, באמצעות הקמת אתר מכירות עצמאי שלכם או, לפעול בפלטפורמת מכירות דיגיטלית שכבר קיימת.אם יש לכם כבר חנות פיזית, אתם יכולים לפתוח סניף נוסף – מקוון.
בשלב השלישי, נלווה אתכם ביישום תוכנית העבודה.
אתם תחליטו האם ליישם את התוכנית באמצעות הצוות המקצועי שלכם, באמצעות ספק שירות חיצוני, או באמצעותנו, כספק שלכם.
היתרונות הברורים הם העובדה שתקבלו מאיתנו את מכלול השירות תחת גג אחד, מה שיחסוך לכם כסף ו'כאבי ראש'. אבל, כאמור, אתם תבחרו במסלול שמתאים לכם.
בניית מגוון אסטרטגיות מיתוג, מכירות ושיווק ומתן המלצות ליישומן באמצעות הדיגיטל, בצורה שיטתית ומדידה, הוא אחד המרכיבים המייחדים אותנו כחברת ייעוץ וליווי עסקי, בהשוואה לחברות אחרות הפועלות בשוק.
טרנספורמציה דיגיטלית מהאופליין לאונליין - איך זה עובד בפועל
הקמת חנות מקוונת או בחירת פלטפורמה ייעודית מתאימה למכירת המוצרים שלכם, אפיון, בחירה וחיבור לאמצעי סליקה אינטרנטיים.
יצירת נוכחות דיגיטלית, ניהול הפעילות השוטפת במדיות החברתיות, ועוד.
בניית משפכי מכירה ושיווק
אתרי אינטרנט, דפי מכירה, רשימות דיוור, מועדון לקוחות, ועוד. במידה ויש לכם כבר נכסים דיגיטליים נבחן כיצד אפשר לשפר אותם, את ביצועיהם, ואת יחס ההמרה שאתם מקבלים מהם.
איסוף מידע ש'זורם' בעסק, מדידתו וניתוחו, יצירת מאגרי מידע שונים בצורה מסודרת וחוקית לדוגמה בניית מאגר לקוחות ממוחשב, ועוד.
אם כן, טרנספורמציה דיגיטלית עשויה להיות עבור העסק, החברה או הארגון שלכם, ההבדל שבין הצלחה לכישלון עסקי וכלכלי.